Faceți căutări pe acest blog

joi, 15 noiembrie 2012

din când în când o retrospectivă

Poate plictiseala, poate toamna, habar n-am cine e de vină pentru că mi-am adus azi aminte de toate concursurile literare la care am participat, de cele la care nu am luat niciun premiu, de cele la care am învins, am fost a doua, a treia sau am luat doar o menţiune. Şi m-am căutat pe Google şi asta mi-a împrospătat amintirile şi mi-a readus în gând lucruri pe care le uitasem. Au fost site-uri literare, au fost bloguri, au fost încercări timide prin 2009, au fost frustrări, au fost multe cărţi citite, au fost cenaclurile online Cartea tinerilor scriitori şi Lira 21 unde am crescut (şi de unde am plecat, după ce am învăţat tot ce aveam de învăţat şi i-am învăţat şi pe alţii) au fost părerile lui Alex Ştefănescu, ale lui Nicolae Sava în Convorbiri Literare şi ale lui Horia Gârbea în România literară, au fost poemele trimise la Ziarul de duminica (ce greu mi-a fost când Ioan Es. Pop mi-a scris că trebuie să aleg DOAR unul pentru publicare), au fost cele 3 primăveri de la Suceava, au mai fost şi alte locuri în care am putut merge şi altele în care nu am putut sau nu am vrut. Sunt nişte oameni pe care am dorit să-i păstrez relativ aproape, cu care mai discut uneori, sunt alţii pe care mi-am zis că nu vreau să-i mai revăd, sunt 3 ani (aproape 4) în care am scris mai mult sau mai puţin bine, mai mult sau mai puţin constant, 3 ani (aproape 4) în care am crescut din multe puncte de vedere. Şi îmi dau seama că îmi doresc ca peste un an sau doi atunci când mă voi căuta pe Google (şi nu, nu e un gest narcisist, ci unul pentru dezvoltare personală) vreau să găsesc în dreptul meu cuvântul-cheie "scriitor" şi cel puţin un volum publicat.

2 comentarii:

  1. M-am regasit in ultimele fraze; in ale scrisului, m-am hotarat sa intorc privirea spre mine, sa citesc si sa scriu; sa ma preocup mai putin de parerile celorlalti despre scriitura mea; nu vreau ca scrisul sa-mi devina scop pentru ca atunci voi pierde placerea jocului :)vreau sa scriu si prin scris sa devin, mai degraba in ochii mei decat in ochii celorlalti;
    Eu iti doresc sa reusesti in tot ceea ce ti-ai propus cu mintea, cu sufletul!!

    RăspundețiȘtergere
  2. asa este, scriem in primul rand pentru noi, pentru ca ne place, pentru ca asa simtim. cu siguranta insa de la un anumit nivel incolo, mai ales cand facem public ceea ce scriem, trebuie sa ne intereseze si parerea celorlalti. eu cred ca daca am si un singur cititor, unul singur care sa fie interesat de ceea ce scriu, asta e un semn ca trebuie sa public in continuare :)
    acelasi lucru iti doresc si eu tie, sa continui sa scrii, pentru ca o faci bine!

    RăspundețiȘtergere