Faceți căutări pe acest blog

luni, 29 octombrie 2012

"Taken 2 - Teroare în Istanbul", sau cum să te împaci eroic cu fosta soţie

Întâlnirea cu filmul produs de Luc Besson a fost pentru mine un soi de blind date. Am zărit bannerul pe unul din zidurile exterioare de la Plaza mall, într-o dimineaţă, din tramvai. Şi am decis că vreau să-l văd, din simplul motiv că afişul în culori întunecate mi-a aprins brusc un beculeţ: film de acţiune.
 Şi nu pot să spun că am fost dezamăgită, chiar este un film de acţiune, fără timpi morţi, dar cu destui tipi morţi (din fericire, nişte morţi deloc ostentativi şi deloc rânjiţi), fără să mă plictisească în ora şi jumătate cât a durat. Pe alocuri este însă previzibil (mai ales în ceea ce priveşte finalul) are şi câteva replici pline de umor (ceea ce măguleşte puţin eventuala inteligenţă a privitorului), dar una peste alta e un film care te ţine în priză. Mi-a plăcut felul în care Mills, corect (dar nu sclipitor) interpretat de Liam Neeson, dezleagă împreună cu fiica sa puzzle-ul răpirii sale şi a fostei soţii, deşi in the real life e cam greu de crezut că aşa ceva se poate întâmpla. Dar, ca idee, a fost interesant. Referitor la jocul actorilor, am remarcat-o pe Maggie Grace, în rolul lui Kim, fiica fostului agent CIA Mills. Nu am văzut Taken, dar în Taken 2 personajul Kim interpretat de ea m-a făcut să uit că totul e doar un scenariu şi să simt tensiunea.
Pe scurt, dacă vreţi o idee năstruşnică despre cum să vă împăcaţi cu fosta soţie, reţeta e simplă: ucideţi fiul unui albanez influent şi alţii din gaşca lui de răufăcători, veţi fi apoi răpiţi de acesta şi de oamenii săi care vor vrea, evident, să vă ucidă. Ei vă vor răpi şi fosta soţie şi vor încerca să pună mâna şi pe fata voastră pentru a o batjocori într-un bordel. Cu multă îndemânare, cu inteligenţă şi forţă fizică, veţi reuşi să scăpaţi din plasa indivizilor, vă veţi învăţa fiica să conducă un taxi furat pe străduţele înguste ale Istanbulului, să treacă în mare viteză peste şinele de cale ferată taman prin faţa unui tren şi să scape astfel de urmăritori, iar în final veţi trăi fericiţi toţi trei până la adânci bătrâneţi sau până la Taken 3 :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu